Сценарії виховних заходів

КРАЩІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ. СЦЕНАРІЇ

http://merefa-medlyceum.edu.kh.ua/Files/downloads/Кращ¦%20виховн¦%20заходи.%20Сценар¦¬.pdf


Захід "Team building", проведений разом із шкільним психологом  Яною Віталіївною

Тімбілдинг

Боремо свої страхи разом

Вітальне слово

Яна знайомить з правилами роботи, запитує чи всі учні згідні. Чи хтось має пропозиції, як доповнити їх?

 

Оксана . Переходимо безпосередньо до нашої роботи. Спочатку нам потрібно придумати собі візитне ім’я для сьогоднішньої роботи. (Кожен учасник пише собі ім’я, а потім мотивує обраний варіант)

 

Яна. Проводить вправу «Продовж малюнок»

 

Оксана запрошує дітей сісти у коло і написати анонімно один зі своїх страхів. Я починаю перша, тоді Яна і т.д. Витягуємо страхи і обговорюємо, шукаємо спільне рішення.

 

Яна пропонує зім’яти ці всі папірці та викинути їх у смітник, адже сьогодні ми старалися зрозуміти, що ми одна команда і можемо допомагати один одному. Запитує про емоції дітей. Рефлексія:

 Які почуття відчували?

 Що нового дізналися про себе, про клас?

 Як будете використовувати ці знання?

 Чого навчилися?

 Як це знадобитися в майбутньому?

 Що було важливим?

 Над чим ви задумалися?

 Що відбувалося з вами?

 Що потрібно розвивати на майбутнє?

 

 

 

Оксана. Притча

У джунглях жила зграя вовків. Вожак зграї був дуже старий. І коли зграї треба було виходити на полювання, вожак сказав, що не в змозі вести її. Зі зграї вийшов молодий, міцний вовк, підійшов до вожака і попросив, щоб той дозволив вести зграю йому. Старий вовк погодився, і зграя відправилася на пошуки їжі.

Через добу зграя повернулася з полювання з здобиччю . Молодий вовк розповів ватажкові, що вони напали на сімох мисливців і  без зусиль одержали над ними перемогу.

Прийшов час зграї знову йти на полювання, і повів її знову молодий вовк. Зграї довго не було. І ось старий вовк побачив повертається ледве живий молодий вовк. Він розповів вожаку, що зграя напала на трьох мисливців, і в живих залишився тільки він один. Старий вовк здивовано запитав: Але ж у перше полювання зграя з легкістю взяла верх над сімома збройними мисливцями, і всі повернулися цілими і з здобиччю? На це молодий вовк відповів: тоді було просто сім мисливців, а цього разу були три  кращих друга. Сьогодні на тренінгу ми подивимося, наскільки вам вдасться діяти разом. Починаємо.

Від сьогодні у 5Б немає «Я», а є «Ми»

КОЗАЦЬКА ВІКТОРИНА

І раунд

1.                  Хто такі козаки?  (Вільні, озброєні люди, стражі);

2.                  Що таке курінь ( Товариство козаків);

3.                  Що таке Січ?  (Оборонне укріплення);

4.                  Як називається герб України?  (Тризуб);

5.                  Що символізує герб України?  (Волю);

6.                  Як називалися козацькі судна? (Чайки);

7.                  Назвіть елементи козацького одягу:

шаровари;

жупан;

кожух;

вишита сорочка;

пояс з китицями.

8.                  Для чого козакам такі великі штани та просторий жупан? (Для того, щоб вільно почувати себе в бою);

9.                  Назвіть щонайменше чотирьох гетьманів України

( Богдан Хмельницький, Максим Кривоніс, Байда – Вишневецький, Петро Сагайдачний, Іван Виговський, Павло Тетеря, Петро Дорошенко, Іван Самойлович, Іван Мазепа, Пилип Орлик, Іван Скоропадський, Павло Полуботок, Данило Апостол, Кирило Розумовський, Іван Брюховецький.

10.               Розшифруйте  значення імені Богдана Хмельницького. Чому його так назвали? ( У діда і баби не було дітей. Сам Бог подарував їм цю дитину. Значить він – Богом даний,  а знайшли хлопчика в хмелю);

11.              Які були в козаків посади?

кошовий отаман;

кухар;

гетьман;

піп;

курінний;

осавул;

сотник.

12.              Хто входив до курінної старшини?

Отаман – перша особа в курені. Відзнакою його влади була булава;

Суддя – друга особа. Відзнакою його була печатка Запорізького січового низового війська;

Писар. Він мав срібний каламар;

Кухар. Його відзнакою влади було кухарське приладдя, як дерев'яна ложка або черпак.

13.  Холодна зброя з вигнутим лезом, яку виготовляли безпосередньо на Запорізькій Січі (шабля).

14.  Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам)

15.  Який злочин у Запорозькій Січі вважався особливо ганебним? (Зрада кохання, зрада дружини чи друга)

16.  Голова козацького уряду. (Гетьман

17.  Найвідоміша козацька страва.( куліш

18.  Які відомі українські танці народилися на Запоріжжі? (гопак, метелиця)

 

ІІ раунд Загадки

1.      Жувати не жую, а все поїдаю. Все життя тільки їм,

А сам з голоду помираю.                                        (Вогонь)

2.      Які каміння бувають на дні моря?                         (Мокрі)

3.      Маленький, сіренький, на слона похожий?          (Слоненя)

4.      Про якого птаха говорять, що він не птах?          (Курка)

5.      Як звали першу жінку, що літала на літальному апараті? (Яга)

 

ІІІ раунд Технічний

1.      Що в автомобілі буває зовсім ручним? (Гальма.

2.      Який механізм допомагає підняти автомобіль на невелику висоту?

(Домкрат.)

3.      Хто винайшов систему кодування інформації, що використовує 2 символи – крапку і тире? (Морзе)

4.      Маленькі хатиночки по місту біжать, хлопчики і дівчатка в хатиночках сидять.

5.      Що є в річці, в ставку, озері, морі, але немає в океані?

(Літери "Р".)                          

 

ІV раунд. Продовжити прислів’я

 

1.      Бджола мала ...          (, а й та працює).

2.      Без труда не ...          (виловиш і рибки з пруда).

3.      Яке посієш, ...           (таке й збереш).

4.      Без води і не ...          (туди, і не сюди).

5.      Не вчи вченого їсти ...         (хліба печеного).

6.      Масло каші не ...       (псує).

7.      Багато снігу – ...        (багато хліба).

8.      Книга вчить, як ...       (на світі жить).

9.      Вік живи – вік ...       (учись).

10.  Дерево міцне корінням, людина – ...                     (друзями).

11.  Хочеш їсти калачі, не сиди ...         (на печі).

12.  Зробив діло – гуляй ...          (сміло).

13.  Гостре словечко коле ...          (сердечко).

14.  Дитина плаче, а матері ...                (боляче).

15.  Яблучко від яблуньки ...              (недалеко відкотиться).

16.  Шануй батька й неньку, то буде ...            (скрізь гладенько).

17.  Від лося – лосята, а від свині – ...    (поросята).

 

V Продовжити пісню

Несе Галя воду –

Коромисло гнеться.

(А за нею Йванко,

Мов барвінок в’ється)

 

2.   Ой чий то кінь стоїть,
Що сива гривонька?

(Сподобалась мені,

Сподобалась мені

Тая дівчинонька)

 

3.   Ой на горі два дубки,

Ой на горі два дубки

(Ой на горі два дубки, два дубки

Та й сплелися докупки).

 

4.   Їхали козаки із Дону додому,

Підманули Галю – забрали з собою

(Ой ти, Галю, Галю молодая,

Підманули Галю – забрали з собою).

5.      Чорнобривців насіяла мати

У моїм світанковім краю

(Та й навчила веснянки співати

Про квітучу надію свою).



Набір конкурсів, ігор для різних вікових категорій до багажу лідерського координатора

Гра «Привітання»

Давайте дружно 

Дуже голосно скажем …(Привіт)!

Тепле слово розтопить і лід

Тож дружно ми скажемо слово …(Привіт)!

З усмішкою дивись на світ

І говори йому …(Привіт)!

Сонце дарує нам захід і схід,

Посилаючи нам свій …(Привіт)!

До друзів манить нас магніт

Ти крикни другові …(Привіт)!

Гра «Розминка»

Якщо зовсім ми ще не заснули

І не встаючи, а сидячи на стулі

Замість зарядки і для настрою,

Треба нам дружно всі рухи повторювать.

Руки свої показали всі

Головою похитали, ну ви молодці!

Закрийте собі вуха, доторкніться носа

Роби так, як ми тебе просим.

Руки на пояс покладемо ми,

Вліво і вправо похитаєм плечами,

Показали, які ми гарнії зайчата.

А чи є в нас тут хлоп’ята?(Є!)

А чи є в нас тут дівчата?(Є!)

Гра «Авто»

Сідаємо у машину.

Хлопаємо дверцятами (по колінам)

Пристебнути ремені безпеки (Ших –ших)

Повертаємо ключі (чік-чік)

Повертаємо вправо(у-у-у…)

Поворот вліво (вау)

Гра «Дельфінчик» (на увагу)

Коли ведучий робить хвилю рукою діти сидять мовчки, а коли дельфінчик вистрибує з води, повинні встигнути плеснути у долоні (спочатку повільно, а потім швидше)

Гра «Зарядка»

Дітлахів зібралась купа, тупотять всі: тупу-тупу (тупочуть)

Аж здригнувся зал увесь, бо в долоні плесь та плесь (плескають)

Ми веселі, ми сміливі, пострибаємо на лівій (стрибають)

І чорняві, і біляві, пострибаємо на правій (стрибають)

Наче дзиґи ми верткі – закрутились дітлахи (крутяться)

А тепер для відпочинку зупиніться на хвилинку (зупиняються)

Гра «Склади вірш»

(Ведучий розпочинає фразу, а діти закінчують її в риму)

Мав Сашко гарненьку книжку, кинув раз її під…(ліжко),

Де лежала бідна книжка, пробігала сіра…(мишка).

Стала миша книжку гризти, стала миша книжку…(їсти).

Звідкись взявся їжачок, був він весь із…(голочок).

Він прогнав зубасту…(мишку), врятував нещасну…(книжку).

Слава, слава їжачкові, сором же кому…? (Сашкові)

Хлібчик

Спереду стоїть той, хто пектиме хлібчик. А за ним усі парами. Передній говорить:

-​ Печу, печу хлібчик!

-​ А випечеш? – озивається остання пара.

-​ Випечу.

-​ А втечеш?

-​ Побачу.

І одразу ж біжить, а задня пара його ловить. Хто спіймає, з тим стане в парі спереду. А хто залишився без пари, «пектиме хлібчик».

Блоха

П’ятеро дітей розміщуються таким чином:

1​ 2

3

4 5

Стрілочками вказано хто кого повинен ловити. Той, хто ловить, стає на місце спійманого і гра продовжується.

Гра “Чорне й біле”

Ведучий говорить: “Нам надіслали 100гривень,що хочете, те й купуйте. Чорне, біле не беріть. “Так” і “Ні” не кажіть!”

Після цього він ставить дітям різні запитання ,а сам намагається,щоб хтось у розмові вимовив одне із заборонених слів. Той ,хто вимовив заборонене слово вибуває. На запитання треба відповідати швидко. Відповідь виправляти не можна.

Ковбаса

Ведучий ловить когось із дітей, той кого спіймали питає:

-​ Що їв:

-​ Ковбасу.

-​ Кому давав?

Дитина на вушко каже ім’я будь-якої дитини, що грає. Тепер вже новий ведучий ловить того, кого назвали і гра продовжується.

Пень:

4 дитини стають у кутках квадрата, а 5-й посередині. Він і починає. Підстрибує на обох ногах і приказує:

Пень, пень, дай конопель,

Трошки горошку, олії ложку.

За останніми словами усі четверо спішать помінятися місцями, а він намагається захопити чиєсь місце, як тільки воно звільниться. Коли йому це вдасться, то на середину виходить той, хто не встиг перескочити.

Бик

Всі стають в коло спинами всередину, починають рухатися по колу все швидше і швидше до тих пір, поки коло не розірветься, той хто винен у цьому – бик ловить інших, кого спіймає, той стає биком, тоді ловлять вдвох і т.д. таким чином, стає все більше і більше биків, аж поки всі не стануть биками.

Батько й діти

Грище ділиться наполовину. На одній – гурт дітей, на другій – сидить «батько». Діти тихесенько домовляються, який рух виконуватимуть. Гравці шеренгою йдуть до батька, зупиняються перед ним і тричі кланяються. Батько кланяється і питає:

-​ Розкажіть, гей, мої діти, що чули й де були?

-​ По широкому світу блукали і щастя шукали.

-​ Розкажіть, гей, мої діти, що ж ви там робили?

-​ Уважай і відгадай, наш батьку дорогий. Ось так, ось так ми всі робили.

Усі наслідують певний рух, а батько повинен назвати, що це було. Коли відгадає, діти тікають, а він їх доганяє. Спійманий стає батьком.

Горю дуб

Усі стають по двоє – пара за парою. Один – «горю-дуб – попереду на відстані і співає:

Горю, горю, палаю,

Кого схочу спіймаю,

Раз, два, три! Біжіть!

Перша пара біжить до «горю-дуба» і, розірвавши руки, намагається оббігти його з двох боків і знову з’єднатися. Якщо горю-дуб когось спіймає, то стає з ним позаду усіх, а хто залишився без пари – стає горю-дубом.

Кіт і миші

Миші стають у ряд і тримають один одного за пояс. Кіт попереду:

-​ А багацько в стозі мишей?

-​ Копа.

-​ А не бояться кота?

-​ Ні.

-​ Кіт обернеться – мишу зловить.

-​ А чорта з’їсть!

При цьому кіт намагається розвернуться і зловити одну з мишей, що стоять у кінці ряду, але ряд вивертається у протилежний бік, відтягуючи кота. Якщо котові вдасться схитрувати і спіймати мишу, він ставить її за собою. Гра продовжується.

Гра “Перескочити через голку”.

Гравці повинні перескочити через голку чи олівець, що лежить на підлозі. Єдина умова – кінчиками пальців рук торкатися носків ніг.

Гра “Трамвай”.

Дві команди змагаються з бігу. Кожна команда тримається за свою мотузку. Перемагає той “трамвай” (команда), який швидше проїде зі старту до фінішу, долаючи повороти між стійками (“станціями”), і не загубить своїх пасажирів.

Гра “Земля, вода, вогонь, повітря”.

Всі стають в коло, а ведучий – посередині. Він кидає комусь з дітей м‘яча, вимовляючи при цьому одне зі слів “земля”, ”вода”, ”вогонь”, ”повітря”. Якщо він сказав “земля”, гравець, що впіймав м‘яча, повинен швидко назвати тварину. На слово “вода” треба назвати рибу, на слово “повітря” – птаха. Якщо ж ведучий скаже слово “вогонь” – усі, махаючи руками, швидко обертаються на місці. Неуважні та незграбні вибувають з гри за першої ж помилки.

«Адам і Єва»

Всі стають в коло, в середині хлопець і дівчина – Адам і Єва, всі ідуть вправо і співають:

Адам і Єва по раю ходили, по раю ходили

Ні не їли, ні не пили, тільки так робили.

Адам і Єва показують як вони робили, а всі повинні повторити те, що вони показали. Після цього всі йдуть вліво і співають:

А як так зробили, то інших гонили

Хто не втік, того зловили.

Всі розбігаються, а Адам і Єва ловлять нових Адама і Єву, що стають на їх місце. Гра повторюється

Ягідка.

Дівчина - ягідка стає на стілець і тримає в руці хусточку. Поки грає музика хлопці танцюють навколо стільця. Щойно музика стихає хлопці повинні вирвати хусточку з рук у дівчини. Той, хто вирвав хусточку, затуляє нею дівчину і цілує. Після цього передає хусточку іншій дівчині. Гра продовжується.

Полювання на сніжинки

Гравці розбиваються по парах. Дівчині до пояса прив’язують паперову сніжинку таким чином, щоб вона лежала на підлозі. Під час танцю партнер повинен обірвати сніжинки інших пар, не застосовуючи рук, при цьому слідкувати, щоб їх сніжинку не обірвали. Виграє пара, що довше за всіх танцюватиме з цілою сніжинкою.

Оригінальний танец

Парам, що приймають участь у конкурсі дають повітряні кульки. Під час танцю ведучий називає різні частини тіла, а пари повинні притиснути кульку саме цими частинами тіла. Виграє пара, що довше за всіх протанцювала, оригінально і не загубивши кульки.

Танець без черевичка

Всі дівчата знімають по одному черевичку і складають в одну купу посередині залу. Всі хлопці стають в коло спиною до купи черевичок. За командою ведучого хлопці швидко повертаються і хапають якийсь чобіток. Після цього хлопець повинен знайти володарку цього черевичка – вона і буде його партнеркою на цей танець.

Танець з віником.

Всі стають по парах, а одна дівчина з віником. Поки звучить музика всі танцюють, а щойно музика скінчиться, всі міняються партнерами. В цей час дівчина, що танцює з віником, повинна знайти собі партнера. Той, хто залишається без партнера танцюватиме з віником.

 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар

 У рамках акції "16 днів проти насилля" в учнів 6-Б класу було проведено виховну бесіду на тему протидії рабству у сучасному світі...