Шкільні будні вчителя історії

 

Творче кредо: Ви ніколи не зможете створити мудру людину, якщо будете вбивати в дітях бешкетників.

( Ж.-Ж. Руссо)

Мій дід говорив, що в школі є два важливі предмети - військова підготовка, щоб навчитися стріляти та історія, щоб знати в кого стріляти

Тема. Формування соціальної компетентності на уроках історії Кот О.Г., вчитель історії

Провідну роль у розвитку соціальної компетентності сучас- ної молоді відіграє курс суспільствознавчих дисциплін, зокрема, курс історії в школі. Історичний досвід має сприяти формуванню бажаних для суспільства якостей особистості, якій притаманна демократична громадянська культура, усвідомлення тісного взаємозв’язку між ідеями прав і свобод людини та її грома- дянської відповідальності.

У своїй педагогічній діяльності вчителеві важливо керувавтися словами мудрого українського педагога В. Сухомлинського: «Ми маємо справу з найскладнішим, безцінним, найдорожчим, що є в житті, – з людиною. Від нас, від нашого уміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров'я, розум, характер, воля, цивільна і інтелектуальна свобода, її місце і роль в житті, її щастя».

Соціальна компетентність включає три аспекти: інформаційний (знаннєвий), ціннісний (морально-етичний), поведінковий (уміння, навички, поведінка).О.Мокрогуз привів у своїй роботі піраміду засвоєння знань учнями: під час лекції – 5%; читання – 10%; аудіовізуального методу – 30 %; групових дискусій -50 %;рольових ігор – 70 %, навчання інших – 90%

Ураховуючи на уроках ці рекомендації та особливості дитячої психіки, слід застосовувати різні методи: елементи рольової гри: учні виступають в ролі історичних осіб, наприклад: Богдан Хмельницький – розповідає про початок національно-визвольної війни 1648-1654 рр.; про підписання Переяславської угоди 1654р.; пропоную завітати до майстерні середньовічного міста; елемент казки: на підсумковий урок у 5 класі завітала королева Історії (дівчинка зі старшої ланки, у казковому одязі), загадувала загадки і завдання, перевіряючи, хто гідний стати принцами і принцесами її Історичного королівства. Актуальним завданням учителя сьогодні, коли на дитячу свідомість має величезний вплив віртуальний світ комп’ютерних ігор, Інтернет-ресурсів, де не дотримуються правила правопису, моральних та етичних норм, є формування мовленнєвої компетентності, уміння формулювати й аргументувати власну думку. Цьому сприяє метод «Прес».

Проектні технології навчання є найбільш продуктивними в сенсі формування ключових компетентностей. Під час роботи над проектом дитина набуває практичного досвіду роботи з різними джерелами, обробки та систематизації інфор- мації, аналізу та презентації. З великим зацікавленням п’яти- класники працюють над короткими проектами: «Моє родове дерево», «Гордість мого роду», «Про що розповідає назва міста», «Про що розповідає моє прізвище», «Таємниця мого імені».

Урок з історії України в 11 класі «Рух опору в Україні в роки Другої Світової війни» проходив у формі ток-шоу «Дуель» з використанням методу критичного мислення, дослідницький метод, метод дискусії. Уроку передувала ґрунтовна підготовка учнів під керівництвом учителя. Після здобутої на попередньому уроці загальної інформації про течії руху опору в Україні в 1941- 1945 рр., учні отримали завдання самостійно дослідити і виявити різницю між метою і засобами радянського та націоналістичного рухів опору

Діти представляли діячів течій руху опору, аргументували мету, засоби діяльності. На кінець уроку учні мали висловити своє бачення громадянського миру в Україні та скласти власний проект «Основи громадянського примирення».

Отже, соціалізації учнівської молоді сприяє використання в навчальному процесі насамперед інтерактивних, дослідницьких методів організації пізнавальної діяльності школярів, які обумовлюють розвиток комунікативних, організаційних здібностей, навичок критичного мислення, прийняття рішень, а також почуття відповідальності за їх результат.

Немає коментарів:

Дописати коментар

 У рамках акції "16 днів проти насилля" в учнів 6-Б класу було проведено виховну бесіду на тему протидії рабству у сучасному світі...